Kansantanssiryhmä Kitka

Kitka aloitti  tanhuamisen  vuonna 1992. Tavoitteenamme on pitää elävänä ja tehdä tunnetuksi perinteisiä suomalaisia kansantansseja ja tanssikulttuuria. Tanssimme sekä vanhoja että uudempia koreografisia tansseja, jotka perustuvat vanhaan tanhuperinteeseen.

Kitka on esiintyvä ryhmä, niinpä  hyvinkin pian laitettiin tavoitteeksi lähteä esiintymään suomalaisille muualla päin maailmaa. Tämä houkutteli mukaan uusia osallistujia ja innostus oli suuri.

Ensimmäisen pitkän matkan teimme Australiaan vuonna 96. Sittemmin olemme käyneet siellä toisenkin kerran. USA:n ja Kanadan suomalaisjuhlilla olemme myös esiintyneet pari kertaa.

Alkuperäisestä ryhmästä on vielä ydinjoukko jäljellä. varsinaista ohjaajaa meillä ei olle, vaan ojaamme itse itseämme. Nykyään ryhmässä pyörii  kymmenkunta harrastajaa, joiden keski-ikä alkaa alkaa olla 60-75 vuotta - mutta vauhtia on yhä, joten kitkaa tarvitaan, jotta pysytään lavalla!

Anna-Liisa Bäck

Kalenteri
Harjoitukset tiistaisin Suomi Seuralla klo 15.30

Eläkeläisjaosto Ikipirteät

Eläkeläiset toimivat seuran alaisena omana jaostonaan.

Eläkejaoston historiikki
Eläkejaosto perustettiin seuralle vuonna 1991. Lähinnä hoitamaan eläkeläisten asioita ja suuntaamaan toiminta ikääntyville ihmisille.

Jaosto oli välillä lepäämässä, kunnes se elvytettiin henkiin uudelleen 27/1- 97. Silloin se kastettiin myös ”Ikiperteäksi” ja tätä nimeä käyttetään edelleen.

Toiminnasta

Nykyisin kaikki jäsen alkavat olla eläkeläisiäJoten seuran toiminnat tapahtuvat eläkeläisten toimesta.

Kaikki toiminnat ovat avoimia kaikille seuran jäsenille, eikä tarvitse olla eläkeläinen, jotta niihin voisi osallistua.

Lentopallo

Lentopalloa Väsbyssä on pelattu niin kauan kuin Suomi Seura on ollut olemassa.

Kaiken tasoiset pelaajat ovat tervetulleita mukaan! Pelaamme sekajoukkuein, joten sekä naiset että miehet ovat tervetulleita ilman ikärajaa. Lapset voivat telmiä ja kiipeillä voimistelusalissa vanhempien pelatessa.

Pelaamme Runbyskolan koulun urheiluhallissa perjantaisin 18.00-20.00. Syyskausi alkaa 26.08. klo 18.00

Lisätietoa saa Kai Hakalalta 073-1451895

Kala ja luontokerho

Kerho järjestää kalastusretkiä ja kalastuskilpailuja. Talvella myös jäätilanteen salliessa järjestetään pilkkitapahtumia.

Lämpimiä vuodenaikoina he järjestävät luontoretkiä. Näillä retkellä on leikkimielisiä kilpailuja, makkaranrillausta ja nuotiokahvia tarjolla.

Syksyllä pyritään järjestämään marjastus ja sienestysretki.

Retket ovat etukäteen sunniteltuja. Mutta joskus kauniin sään sattuessa päätetäänkin lähteä spontaanille retkelle.

Lisätietoja saa Seuralta aukiolo aikana.

Vetäjinä toimii Heikki Nevalainen 073-9157496 ja
Into Välimäki 076-2076659